Σελίδες

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

Γιατί Ερευνητικές Εργασίες?



Για το κείμενο του σεναρίου στα ελληνικά, δείτε τα σχόλια.

1 σχόλιο:

  1. Θυμάσαι πώς ήταν στο σχολείο;
    Βαρετά.
    Καθόσουν στη τάξη, αποστήθιζες όσα περισσότερα μπορούσες και προσπαθούσες στο τέλος να περάσεις το τεστ.
    Είναι αυτό αρκετό;
    Σήμερα το σχολείο μπορεί να γίνει πιο ενδιαφέρον και αποτελεσματικό, εστιάζοντας τους μαθητές σε θέματα που έχουν σημασία.
    Ας εξηγήσουμε τί είναι η μάθηση μέσα από ερευνητική εργασία (project).
    Οι περισσότεροι ενήλικες ζουν σε ένα κόσμο με projects. Είτε πρόκειται για μια ανάθεση στη δουλεία, μία επισκευή στο σπίτι ή το σχεδιασμό ενός γάμου, πρέπει ενεργά να λύσουμε προβλήματα.
    Αλλά δυστυχώς, η εργασία του σχολείου μοιάζει πιο πολύ μ' αυτό, παρά μ' αυτό.
    Ας ρίξουμε μια ματιά στον κόσμο των projects. Αυτή είναι η Claire.
    Πρόσφατα ήρθε αντιμέτωπη με μια πρόκληση. Η εταιρεία της φτιάχνει σαπούνι και ήταν δουλειά της να βρει τον πιο οικολογικό τρόπο παραγωγής σαπουνιού για το μέλλον.
    Ο προϊστάμενός της της έδωσε ένα προϋπολογισμό και μερικές απαιτήσεις (κόστος, χρόνος, ποιότητα) και ήταν στο χέρι της να βρει μια λύση.
    Οργάνωσε και διαχειρίστηκε μια ομάδα, που ερεύνησε τις εναλλακτικές λύσεις και δημιούργησε υλικό συνοψίζοντας τα θέματα.
    Η ομάδα της Claire ζήτησε ανατροφοδότηση και παρουσίασε τα αποτελέσματα της δουλειάς της στον προϊστάμενο.
    Ολοκληρώνοντας το project η Claire αισθάνθηκε σαν ροκ-σταρ και έμαθε πολλά για τα οικολογικά προϊόντα.
    Αν προσέξετε καλύτερα θα δείτε ότι η επιτυχία της Claire βασιζόταν σε κριτική σκέψη, συνεργασία και επικοινωνία, πράγματα που συχνά δεν διδάσκονται στις παραδοσιακές τάξεις.
    Ο κόσμος χρειάζεται περισσότερα άτομα σαν την Claire. Πώς θα τους έχουμε λοιπόν;
    Η απάντηση είναι: με τη μάθηση μέσω ερευνητικής εργασίας (project).
    Εστιάζοντας τους μαθητές σε ένα project, οι καθηγητές τους βάζουν σε ένα μονοπάτι που βαθαίνει τις γνώσεις τους και χτίζει δεξιότητες που θα χρειαστούν στο μέλλον.
    Να τι εννοώ:
    Ο Κύριος Simmons ήταν πάντα ένας καλό καθηγητής φυσικών επιστημών και οι μαθητές του τα πήγαιναν καλά στα τεστ της Παρασκευής.
    Δυστυχώς, ό,τι είχαν μάθει όμως τα είχαν ξεχάσει μέχρι το πρωί του Σαββάτου.
    Αυτό δεν του αρκούσε.
    Έμαθε για τη μάθηση μέσω project και αποφάσισε να δοκιμάσει.
    Ο Κος Simmons είχε την ιδέα για το πρώτο του project όταν σχεδόν η μισή τάξη του απουσίασε ξαφνικά λόγω γρίπης.
    Ρώτησε τους μαθητές του γιατί νομίζουν ότι αρρώστησαν τόσοι συμμαθητές τους ταυτόχρονα. Η ζωντανή συζήτηση έφερε πολλές καλές ερωτήσεις και μια λίστα από πράγματα που τα παιδιά ήθελαν να μάθουν. Ο Κος Simmons τότε ανακοίνωσε ότι το project τους θα ήταν να βοηθήσουν τα παιδιά του Δημοτικού να καταλάβουν: «Πώς να μην αρρωστήσω;».
    Αφού διαίρεσε την τάξη σε ομάδες, ξεκίνησε το project.
    Από τους μαθητές εξαρτιόταν να κάνουν ερωτήσεις, να ψάχνουν, να συνεργάζονται, να δίνουν ανατροφοδότηση και να βρουν τον καλύτερο τρόπο να κάνουν τους στόχους τους ξεκάθαρους στα παιδιά.
    Μια ομάδα διάλεξε να κάνει ένα εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τη σχέση ανάμεσα στο πλύσιμο των χεριών και την αποφυγή της γρίπης.
    Η άλλη ομάδα διάλεξε να φτιάξει αφίσες για να δείξει πώς μεταδίδονται οι ιοί.
    Οι ομάδες παρουσίασαν την τελική δουλειά τους σε ένα ενθουσιώδες κοινό από γονείς και τα παιδιά τους σ’ ένα κοντινό Δημοτικό σχολείο.
    Στην πρώτη σειρά καθόταν η γνωστή φίλη μας και «σταρ» Claire που αναγνώρισε ένα κομμάτι του εαυτού της στους μαθητές αυτούς.
    Ήταν ξεκάθαρο ότι το project ήταν μια επιτυχία για τους μαθητές , το κοινό και τον Κο Simmons. Οι μαθητές του καλλιέργησαν κριτική σκέψη, συνεργασία και επικοινωνία.
    Το project δεν ήταν να αποστηθίσουν, αλλά να μάθουν σε βάθος για τους ιούς και πώς να αποτρέπουν τη διάδοση των ασθενειών.
    Ένα μάθημα που δεν θα ξεχάσουν ποτέ.
    Στο τέλος της παρουσίασης η Claire παρουσίασε τον εαυτό της στους μαθητές και τους είπε ότι είναι αστέρια και ότι ο κόσμος χρειάζεται περισσότερους ανθρώπους που να σκέφτονται σαν αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή